Home Sundhed Vægtab: 1 kg pr uge

Vægtab: 1 kg pr uge

Author

Date

Category

Thorkil har fulgt anvisninger i bogen ‘The 4 Hour Body‘ og har tabt 13 kg på 3 måneder! Jeg starter 1/1/2012 og vil prøve at gøre ham kunsten efter. Recepten er simpel: Nul sukker og få kulhydrater, dvs: ingen:

  • frugt
  • drikkevarer med sukker
  • kartofler
  • ris
  • brød
  • spaghetti
  • sukker (eller sødemidler)

Tilbage er

  • grønsager
  • kød – især fisk
  • æg
  • nødder

Alt sammen kan opsummeres til: Højt protein-indhold – Lavt glykæmisk index

Man må drikke et glas rødvin hver aften – sammen med et stykke luxus-chokolade (+70% cacao). Og så må man GÅ AMOK een gang om ugen – på denne ene dag er ALT tilladt…

Når vægttabet er nået kan man igen spise brune ris, fuldkorns pasta og frugt

Thorkil’s vægtkurve

Andre gode råd (fra bl.a. bogen ‘Sandhed om sundhed’):

  • Pas på buffeter – de mange retter og store overflod gør at vi tager mere op på tallerkenen. Råd: Start i salat baren og tag derefter én anden ret
  • Brug små tallerkener – så ser det ud af mere
  • Ved spisebordet: Start med en lille portion – og tag derefter kun én portion til.
  • Det er OK at levne
  • Spis tidligt. Sidste måltid skal være min 3-4 timer før sengetid (undgå snacks foran tv’et og natmad – det går lige i fedtdepotet)

Bemærk også at kunstige sødemidler øger appetitten, så resultatet er, at man tager på af dem….

Forsøg også at få mere motion ind i hverdagen – f.eks. ved disse simple råd:

  • Tag trappen (drop rulletrapper og elevatorer)
  • Parkér bilen på den fjerneste p-plads
  • Stå af bussen ét stop før
  • De ting du bruger oftes, kan placeres så du skal rejse dig efter dem (f.eks. klipsemaskinen eller telefonen)
  • Stå/gå ved enhverv lejlighed – f.eks. når du taler i telefon

Og glem ikke rødvinen og chokoladen: begge indholder sunde anti-oxidanter – og én genstand om dagen mindsker risikoen for hjerte-kar sygdomme.

Generelt:

  • Spis sundt, varigeret og naturligt – undgå tilsætningsstoffer og kost tilskud. Selv vitaminpiller kan have en negativ effekt
  • Lav maden selv. Jo mere forarbejdet maden er, jo dårligere er kvaliteten.
  • Foretræk danske økologiske produkter (både sundere og bedre for miljøet)

Links

1 COMMENT

  1. Tips med evidens for virkning:

    – Drik 1 – 2 glas vand inden maden
    – Anret din mad på små tallerkner så virker portionen større
    – Spis langsomt og tyg din mad grundigt

    Andre tips:

    – Hold maden i køkkenet og stil kun din anrettede tallerken med mad på bordet

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Recent posts

Teknik

Denne hjemmeside er lavet i WordPress og hosted hos UnoEuro. Layout er baseret på 'Newspaper' temaet fra tagDiv. De fleste billeder er...

Recent comments